2011년 7월 24일 일요일

How to Sell Your Home in Buyer's Market(바이어 마켓에 집을 파는 요령)


In today's buyer's market it is crucial for sellers to make their home as appealing as possible. Here are ideas that may put your house above the competition in this market.                  

바이어가 대세인 요즘의 마켓에 집을 내놓은 셀러는  가능한한 자신의 매물이 바이어들의 눈길을 끌도록 하는 것이 중요하다. 여기 경쟁 매물에 비해 자신의 매물이 더 나아보이도록 하는 몇가지 전략이 있다.
             
1. Don't forget the outdoors when it comes to staging. Remember, curb appeal goes a long way and creats a lasting first impression. Refresh your landscaping, entryways and even outdoor decor to maximize the space. The warmer seasons really let you showcase the outdoor potential of your home.

첫째, 매물을 본격적으로 무대에 올리기 전 반드시 옥외를 살펴야한다. 후미진 곳이 오히려 오랫동안 기억에 남는다는 사실을 기억하자. 정원의 조경을 정리하고, 대문 입구나 문밖을 정리하는 것도 공간을 최대한으로 넓혀준다. 날씨가 따뜻한 계절일 수록 실외환경이 차지하는 영향력은 크다.

2. Be realistic and flexible. It is a buyer's market, so you may need to price your property aggressively. Weigh offers with an open mind and be willing to negotiate.

둘째, 현실적이며, 상황에 빠른 대처가 필요하다. 바이어의 마켓에서는 팔려는 집의 가격에 대해 대담하게 결단할 필요가 있다. 오퍼가 들어올때는 마음을 열고, 협상할 자세가 중요하다.

3. Get a pre-sale inspection. Any necessary repairs will be brought to your attention and if there are none, a clean home inspection report is a selling advantage. Also, this eliminates the possiblity of delays in the closing process once you've accepted an offer.

세째, 미리 인스펙션을 하는 것도 좋은 방법이다. 고장나거나 수리가 필요한 부분들을 미리 손을 보아서, 흠이 없는 상태의 클린 인스펙션 리포트를 제공하는 것도 매매를 쉽게한다. 또한 오퍼를 승낙한 후 클로징까지 가는 시간을 절약할 수 있다.

4. Sweat the small stuff. De-clutter the garage, repaint the doorframes, caulk the tub, replace burnet out light bulbs, fix leaky faucets or creaky doors-don't let these small, inexpensive repairs detract from the overall value of your home.

네째, 자질구레한 일들은 미리 해치울 것. 차고의 잡동사니들을 정리, 제거하거나, 창문틀을 새로 페인트하는 일, 욕조의 틈새를 초크하고, 불이 나간 전구를 가는 일, 물이 새고 있는 수도 꼭지의 발브를 조여주고, 삐꺽거리는 문 소리가 나지않도록 기름칠을 하는 일 등...
자질구레하고 별로 큰 돈이 드는 일도 아닌 수리로 집 전체의 가치가 떨어지지 않도록 미리 대처하자.

5. Add value to your property with incentive. Offer to pay for inspections, or even offer allowanaces such as flooring, ( If carpet is worn or wood needs to be refined) paint allowances, or some other upgrade that would be enticing to buyers.

다섯째, 인센티브를 줌으로 매물의 가치를 높이기. 바이어의 인스펙션 비용을 내 주겠다거나, 바닥의 카펫이 낡았을 경우, 카펫을 까는 비용을 준다든지, 나무바닥일 경우, 바닥재를 새롭게 광을 내도록 하는 비용, 혹은 페인트 비용 등 다양한 방법의 업그레이으 인센티브는 바이어릐 관심을 끌게한다.

6. Your local CENTRY 21 office can increase the visibility of your property with both print and on-line advertising.

여섯째, 센츄리 21 부동산은 당신의 매물을 최대한으로 마켓에 눈길을 끌 수 있게끔 인쇄물과 온라인 등의 매체를 통해 홍보해 줄 것이다.

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셀러 상담 문의: 에이미 김